Ce planuri are primarul Ursu cu gara din Oravița


Gările ar putea intra în patrimoniul autorităților locale, spune ministrul transporturilor. De altfel în Caraș-Severin, orașul Oravița a cerut preluarea clădirii gării pentru a o renova și a face din ea un obiectiv turistic integrat alături de calea ferată Anina-Oravița.
Gările ar putea reveni primăriilor localităților, aceasta este propunerea lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, care este nemulțumit de starea în care se află imobilele mai multor gări din România. De altfel astfel de socilitări au venit din partea mai multor primari care ar dori să investească în repararea și reabilitarea acestor clădiri. „Voi face o inițiativă legislativă, prin care acolo unde CFR Infrastuctură nu poate interveni să modernizeze gara, dacă unitatea administrativ-teritorială, pe raza căreia se află această gară, dorește să investească, dam gara la UAT-ul respectiv, bineînțeles, cu condiția să nu schimbe destinația, deoarece nu putem rămâne cu gările în starea de acum”, a precizat Răzvan Cuc, ministrul transporturilor.
Primarul Oraviței a socicitat Miniterului Transportului preluarea imobilului gării, pe care ar avea posibilitatea să îl reabiliteze prin diverse proiecte fie pe fonduri guvernamentale sau europene.
Noi avem posibilitatea să atragem finanțare din fonduri europene sau guvernamentale și astfel am putea reabilita gara din Oravița, aceasta fiind și monument de categoria A”, a specificat Costel Dumitru Ursu, primarul orașului Oravița.
În prezent, într-o parte a clădirii gării funcționează un muzeu CFR. Pentru Muzeul CFR-ului, administrația locală din Oravița mai are de rezolvat problema spațiilor, pentru a putea realiza o intrare corectă a vizitatorilor. Practic, se dorește organizarea unui circuit, însă, la acest capitol, încă există discuții cu Regionala CFR. În principiu, muzeul este amenajat, cu excepția câtorva piese tridimensionale, care nu sunt deocamdată expuse. „Toate acestea cred că ne motivează să păstrăm și calea ferată Oravița – Anina, prima cale ferată montană din România. Și nu pentru că suntem noi, bănățenii, orgolioși, ci pentru că e parte dintr-o rețea feroviară mai mare. Calea ferată Oravița – Baziaș s-a inaugurat încă din anii 1854, iar calea ferată Oravița – Anina, în 1863. Eu mi-aș fi dorit să luăm întreaga clădire a Gării și să putem restaura liftul, ale cărui piese mai există, la parterul clădirii, aceasta fiind prima gară cu lift din țară”, precizează Ionel Bota, istoric.
Oraşul Oraviţa deţine o serie de premiere în România. Pe lângă primul teatru, înfiinţat în anul 1817, aici există prima gară (cu lift), prima farmacie naturistă (1793), prima Şcoală Montanistică de Meserii (1729) sau prima expoziţie de industrie şi comerţ (în 1869).

Post Author: Cristian Bistriceanu

Cristian Bistriceanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*