În 2002, un celebru bucătar din New Orleans, Emeril Lagasse, înfiinţează, împreună cu soţia sa, Alden, o fundaţie caritabilă, numită, cum altfel decât „Emeril Lagasse Foundation”.
Scopul declarat al acestei organizaţii nonprofit este, după cum spunea însuşi Chef Lagasse „să aducă schimbări pozitive în vieţile tinerilor din toată ţara” (adică, cum ar veni, din Statele Unite ale Americii). Până aici, toate bune şi frumoase. Într-o ţară în care „fundraising” -ul a ajuns o instituţie în sine,
Lagasse nu e nici primul şi nici ultimul bucătar care se ocupă cu aşa ceva. Ştirea de senzaţie, însă, de-abia acum vine: în noiembrie 2017, fundaţia „Emeril Lagasse” reuşeşte o performanţă neegalată până în prezent în materie de licitaţie de vinuri: să vândă o sticlă de Cabernet Sauvignon californian din Sonoma County – The Setting Wines Alexander Valley – cu fabuloasa sumă de 350,000 de dolari devenind cea mai scumpă sticlă de vin vândută vreodată. Sticla a fost achiziţionată de un colecţionar de vinuri privat din Mississippi.
Vinul a fost creat de Jesse Katz, un vinificator celebru din SUA, pentru agentul de la Hollywood Shep Gordon. Acesta a donat-o fundaţiei caritabile a bucătarului Emeril Lagasse, Carnivale du Vin, care în fiecare an organizează un eveniment caritabil. Sticla de 750 ml avea chiar şi autograful agentului, iar eticheta a fost concepută chiar de el .
Jesse Katz este cel mai tânăr creator de vinuri din America. În 2010 s-a alăturat companiei Lancaster Estate, iar în 2012 şi-a înfiinţat propria cramă, Devin Proof. De atunci a avut pe lista de clienţi o mulţime de celebrităţi. Justin Timbelake şi Jessica Biel sunt doar două dintre vedetele care au apelat la Katz pentru a le realiza vinul pentru recepţia dată în cinstea nunţii.
Fundaţia lui Emeril Lagasse susţine cauze legate de copii. Anul acesta au strâns peste 1,5 milioane de dolari.