Controverse pe structura anului școlar viitor

În data de 6 ianuarie Ministerul Educației și Cercetării a lansat, în dezbatere publică, proiectul de ordin de ministru privind structura anului școlar pentru 2020 – 2021. Propunerea Ministrerului este ca anul școlar să se structureze pe două semestre, 34 de săptămâni, după cum urmează:
Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021)
Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021)
Vacanțele elevilor sunt programate astfel:
Vacanța de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021)
Vacanța intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021)
Vacanța de primăvară
Paștele Catolic (2 – 11 aprilie)
Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai)
Vacanța de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar 2021-2022). Îmediat după lansarea acestei propuneri a venit replica Federației Coaliția pentru Educație care consideră că:” este bine să construim pe ceea ce am câștigat, astfel încât anul școlar să înceapă mai devreme și să aibă un ritm mai potrivit vieții actuale, cu perioade intense, alternate cu vacanțe mai scurte. Federația Coaliția pentru Educație consideră un progres faptul că anul școlar 2019 – 2020 a început cu o săptămână mai devreme, în ciuda presiunilor din partea industriei de turism, iar acest câștig ar trebui menținut.  În viziunea Coaliției, o vacanță de vară de trei luni afectează major copiii și nivelul la care ei revin în școală, după o pauză atât de mare. Vacanțe mai scurte, ritmice, periodice, în timpul anului școlar, pot contribui la consolidarea învățării, a progreselor realizate de copii și pot fi spații de odihnă, reflexie, planificare pentru profesori. În context, Coaliția apreciază că este benefică fragmentarea vacanței de primăvară în funcție de Paștele Catolic și cel Ortodox, ținând cont de specificul anului 2021. Deasemenea coaliția susține, clarificarea și descurajarea practicilor curente din sistem, prin care, în unele cazuri, elevii nu merg școală în ultima zi din semestru, de Ziua Internațională a Educației (5 octombrie) sau atunci când au loc diverse activități sau ședințe ale cadrelor didactice (ex cercuri metodice, ședinte cu directorii etc), care nu ar trebui să afecteze timpul dedicat cursurilor.”

Post Author: Cornelia Dunăreanu

Cornelia Dunăreanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *