Aproape 6.000 de apeluri la 112, în 6 luni

În perioada ianuarie-iunie 2025, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, au fost efectuate aproape 6.000 de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş-Severin, cu peste 12% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Dintre acestea, aproape 60%, adică peste 3.000 de apeluri au fost efectuate din mediul urban, iar din mediul rural, inclusiv din trafic, au fost efectuate peste 2.000 de apeluri.

De asemenea, se constată faptul că cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost efectuate sâmbăta și duminica.

În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri la 112 au fost înregistrate duminica, între orele 19.00-20.00, iar ora în care au fost primite cele mai multe apeluri de la persoane aflate în trafic este 10.00-11.00.

Referitor la natura sesizărilor, în 2025, ca ponderi, majoritatea apelanților sesizează: accidente rutiere, stări conflictuale, agresiuni, furturi și amenințări, aceste genuri de sesizări reprezentând aproape 57% din totalul apelurilor efectuate la 112.

Totodată, de precizat este faptul că numărul apelurilor care nu se confirmă a scăzut cu peste 21%.

Aproape 37% dintre apelurile efectuate la 112 nu s-au confirmat, astfel că au fost aplicate peste 400 de sancțiuni contravenționale.

De asemenea, a scăzut cu peste 15% numărul apelurilor efectuate de persoane anonime, fiind efectuate 356 astfel de apeluri.

60 de apeluri au fost apeluri non-urgente.

Mai mult, 4 persoane care au sunat abuziv la 112 s-au ales cu amenzi de 12.000 lei.

În cazul în care sunăm din greșeală la 112 nu trebuie să închidem, ci să rămânem pe fir și sa spunem că am apelat din greșeală. Se câștiga astfel mult timp care poate fi folosit de operatori în caz de urgență.

Post Author: Andreea Ilie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *