Polițiștii cărășeni, din nou în mijlocul copiilor din Tabăra din Inima Satului, locul în care toată comunitatea își dă mâna pentru siguranța celor mici

Polițiștii cărășeni au fost din nou în mijlocul copiilor din Tabăra din Inima Satului, locul în care toată comunitatea își dă mâna pentru siguranța celor mici.

Mai exact, cei de la Biroul Siguranță Școlară, Serviciul Rutier și Secția 10 Poliție Rurală Oțelu Roșu, împreună cu specialiști de la Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Caraș-Severin au fost prezenți într-o nouă tabără din cele organizate în cadrul programului Tabăra din Inima Satului.

Împreună cu copiii aflați în Tabăra din Inima Satului Băuțar, polițiștii au desfășurat un atelier informativ în cadrul căruia le-au explicat acestora despre cauze și factori care favorizează apariția bullying-ului și cyberbullying-ului, a violenței în mediul școlar, cum să nu ajungă în astfel de situații, cum să-și formeze un comportament civic și responsabil, cât de important este pentru siguranța lor să cunoască și să respecte regulile de circulație pe drumurile publice, precum și ce alternative sănătoase de petrecere a timpului liber pot alege pentru a nu fi puși într-o situație de risc, precum cea reprezentată de consumul de droguri și alte substanțe periculoase.

Interacțiunea polițiștilor cu cei aproximativ 50 de copii și adolescenți ne-a confirmat încă o dată convingerea că responsabilizarea și conștientizarea acestora privind tot ce ceea înseamnă drepturi și obligații morale și legale se începe din copilărie și că cei mici au capacitatea de a înțelege mesajele noastre, de a realiza dimensiunea fenomenelor și potențialelor pericole la care pot fi expuși și faptul că, pentru a fi în siguranță, trebuie să respecte anumite reguli obligatorii.

Curioși și entuziaști ca de fiecare dată, copiii i-au asaltat pe polițiști cu întrebări și curiozități privind munca de poliție, au observat cu interes materialele din dotarea polițiștilor și au testat prin jocuri, o parte dintre acestea.

Continuăm să fim parte, în limita atribuțiilor și competențelor instituționale, din aceste etape de formare și dezvoltare a copiilor din comunitate, care, prin aportul tuturor factorilor responsabili, conduc la construirea de generații implicate, empatice și pregătite pentru viitor.

Post Author: Andreea Ilie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *