Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraș-Severin a derulat acțiuni de control privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă în domeniul de protecție și gardă. Au fost aplicate amenzi de peste 6000 de lei pentru abaterile constatate!

Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraș-Severin a derulat acțiuni de control în cadrul Campaniei Naționale pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă de către angajatorii care desfășoară activități de protecție și gardă.

Inspectorii cărășeni de muncă au fost din nou pe teren!

Astfel, în perioada 22 februarie- 1 martie,  Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraș-Severin a derulat acțiuni de control cu caracter inopinat în cadrul Campaniei Naționale pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă de către angajatorii care desfășoară activități de protecție și gardă.
Grupul țintă al acestei acțiuni de control l-a constituit angajatorii care desfășoară activități de protecție și gardă, cod CAEN 8010.

În acest sens, inspectorii de muncă au efectuat controale la 7 firme din județ, unde au dispus 20 de măsuri de remediere și au aplicat două  amenzi în valoare totală de 6000 lei.

Obiectivele campaniei de control au constat în:
– identificarea angajatorilor care desfășoară activități de protecție și gardă, privind respectarea prevederilor legale care reglementează relațiile de muncă și luarea măsurilor care se impun pentru determinarea acestora să se conformeze dispozițiilor legale din domeniu;
– eliminarea neconformităților constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii pentru remedierea neconformităților și aplicarea sancțiunilor contravenționale corespunzătoare;
– creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a lucrătorilor sub aspectul necesității respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă;
– urmărirea modului în care au fost îndeplinite măsurile dispuse de către inspectorii de muncă cu ocazia controalelor anterioare.
Principalele nereguli constatate de inspectorii muncii:
– nerespectarea prevederilor legale privind munca în zilele de sărbătoare legală și munca efectuată pe timpul nopții;
– necompletarea regulamentului intern cu toate clauzele obligatorii;
– neinițierea negocierii colective în vederea încheierii contractului colectiv de muncă la nivel de unitate;
– neconsemnarea repartizării programului de lucru în cuprinsul contractului individual de muncă cu timp parțial;
– nerespectarea prevederilor legale cu privire la munca suplimentară;
– întocmirea defectuoasă a evidenței muncii, fără a evidenția în mod corect munca suplimentară și munca efectuată pe timpul nopții;
– neaducerea la cunoștința inspectoratului cu privire la utilizarea în mod frecvent a muncii de noapte;
– completarea registrului electronic de evidență a salariaților cu date eronate.

Post Author: Patricia Bușcu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *