Aproape 450 de copii din medii defavorizate din Reșița vor beneficia de after school, mese calde și alte servicii educaționale prin intermediul proiectelor finanțate de Grupul de Acțiune Local Reșița
Consultările inițiate de Grupul de Acțiune Local Reșița (GAL Reșița) au intrat în cea de-a doua fază. Organizațiile non-guvernamentale din municipiul de pe Bârzava au fost invitate din nou la discuții pe marginea Fișei intervenției 4: Reducerea decalajului educațional pentru copiii din zonele marginalizate ale Reșiței.
„Am început a doua serie de consultări pentru ghidurile pe care le avem în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală (SDL) a Zonelor Urbane Marginalizate (ZUM) din Municipiul Reșița. Am avut, astăzi, în discuție fișa ce vizează reducerea decalajului educațional pentru copiii din zonele marginalizate ale Reșiței. Aici avem în vedere un grup țintă de 440 de copii din Zonele Urbane Marginalizate care vor beneficia de servicii de tip after-school, trusou școlar, incluziune socială, campanii de voluntariat, anti-discriminare și diverse alte teme sociale care se vor stabili împreună cu cel care depune și câștigă fișa de proiect. Discuțiile au fost destul de intense și, sperăm noi, constructive”, a declarat managerul GAL Reșița, Cristina Truță.
Astfel de servicii ar duce la reducerea abandonului școlar, spun reprezentanții unor unități de învățământ din municipiul de pe Bârzava.
„Mă bucur că GAL Reșița s-a gândit și la unitățile școlare, inclusiv la Școala Gimnazială „Mihai Peia”, noi avem foarte mulți copii, și nu numai copii, elevi la învățământul cu frecvență redusă care ar putea beneficia de astfel de proiecte, tinând cont că provin, în cea mai mare parte, din zonele urbane marginalizate ale Reșiței. Activitățile, masa și programul tip școală după școală va rezulta în reducerea abandonului școlar”, a declarat directorul Școlii Gimnaziale Mihai Peia din Reșița, Livia Turugă.
Joi, 20.03.2025, de la ora 11.00 va fi discutată Fișa intervenției 2: Locuire decentă și sigură pentru grupurile marginalizate din Reșița.