Elevii de clasa a II-a au susținut astăzi testarea la matematică și științe ale naturii din cadrul Evaluării Naționale.
Potrivit Ministerului Educației, probele au o structură și caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori.
Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație, au un format asemănător evaluărilor internaționale și implică un nivel mediu de dificultate.
Reamintim că Evaluarea Națională de la clasa a II-a a început luni, cu proba de Limbă și comunicare – scris, la Limba română și limba maternă.
Marți a continuat cu proba de Limbă și comunicare- citit, la Limba română, iar miercuri a avut loc proba de Limbă și comunicare, citit, la Limba Maternă.
Mâine, 17 mai, are loc proba de Limbă și comunicare, scris și citit, la Limba Română, pentru minoritățile naționale.
Elevii au avut la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva subiectele, subiecte elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație.
Testele s-au dat în timpul orelor de curs, la o oră decisă de fiecare școală în parte și bineînțeles cu prezență fizică.
Corectarea se va face în cadrul unităţii de învăţământ, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
Ca element de noutate pentru anul 2024 pentru administrarea și valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicații digitale.
Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiții de siguranță și de control optimizat al calității și, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor și va permite valorificarea rapidă și flexibilă a acestora.
Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei și a raportului școlii, fără eforturi birocratice suplimentare și într-un timp mai scurt.
Notele nu sunt făcute publice și nu se trec în catalog.
Rezultatele obţinute la această evaluare oferă profesorului posibilitatea de a elabora planuri individualizate de învăţare, iar părinţilor, un reper al progresului şcolar al propriilor copii.
Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se susțin din 2013 și au ca model testele PISA.