Măsuri de informare a consumatorilor și de consiliere a operatorilor economici la intrarea în piețe

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin Direcția Generală Control, Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul A.N.P.C., supune atenției proiectul ordinului președintelui ANPC privind unele măsuri de informare a consumatorilor precum și de consiliere a operatorilor economici la intrarea în piețe.

Prin acest demers, Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Claudiu Dolot, dorește ca atât comercianții, dar mai ales consumatorii să fie informați complet, corect și precis.

Astfel, pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a facilita accesul la informaţii, administratorul pieței va afișa, la loc vizibil, lângă orarul de funcţionare, la punctele principale de acces, un afiș care are rolul de informare a consumatorului, repectiv consiliere a comerciantului.

Afișul va cuprinde informații în atenția operatorilor economici și a consumatorilor. Câteva dintre informații sunt referitoare la necesitatea afișării prețului produselor, denumirii produselor, mijloacele de măsurare să fie verificate metrologic, informații referitoare la faptul că produsele lactate , carnea, produsele din carne, peștele, ouăle se comercializează în structuri de vânzare special amenajate, dotate astfel încât să fie asigurate normele de igienă în vigoare şi condiţiile de depozitare stabilite de producător,
Este important să vă adresați pentru consiliere în domeniul protecției consumatorilor, structurii teritoriale pentru protecția consumatorilor de pe raza de funcționare a pieței.

Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în perioada 14-24 mai, pe adresa e-mail cabinet@anpc.ro
ANPC a dorit emiterea acestui ordin pentru a preîntâmpina situații existente în trecut, atunci când comercianții au oferit consumatorilor produse depozitate în condiții improprii, fără a asigura condiții optime de perisabilitate și trasabilitate, conform legislației în vigoare, precum și produse care prezentau informări incomplete sau incorecte, în raport cu denumirea, originea, respecti traducerea în limba română pe etichetele de prezentare și de produs.

Post Author: Patricia Bușcu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *