Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, noul sistem online REGES-ONLINE pentru evidenţa salariaţilor.
Angajaţii pot verifica corectitudinea elementelor negociate şi introduse în contractul de muncă, relatează Agerpres. Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, noul sistem online REGES-ONLINE pentru evidenţa salariaţilor.
Acces simplificat al angajatorilor și salariaților în sistem Acesta simplifică procedura de acces a angajatorilor şi salariaţilor în sistem, reduce birocraţia, eficientizează resursele şi permite actualizarea mai rapidă a datelor aferente raportului de muncă. Noul sistem permite salariaţilor să verifice dacă toate condiţiile negociate cu angajatorul, cum ar fi salariul sau programul, se regăsesc în contractul individual de muncă. De asemenea, angajaţii pot opta să primească notificări online atunci când angajatorul transmite noi înregistrări în sistem cu privire la raportul de muncă. „Astăzi facem un pas major în digitalizarea gestionării relaţiilor de muncă în România. Înregistrarea elementelor contractului de muncă va fi complet digitalizată, printr-un sistem informatic nou, ce va permite accesul online la datele actualizate privind relaţia de muncă şi face acest proces mai simplu şi mai eficient. Beneficii pentru angajatori, angajați și autorități REGES-ONLINE va înlocui vechiul sistem, care era depăşit raportat la volumul de informaţii aferente relaţiei de muncă, complexitatea acestora şi evoluţia tehnologiei.”, a declarat ministrul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu. REGES-ONLINE aduce beneficii majore pentru angajatori, angajaţi şi autorităţi: – Digitalizare completă, fără să mai fie nevoie de alte programe instalate pe calculator. Noul sistem permite gestionarea datelor angajaţilor direct printr-un portal web securizat; – Acces online în timp real pentru angajatori, salariaţi şi autorităţi; – Interoperabilitate cu alte baze de date naţionale; – Obligaţia angajatorilor de a înregistra toate elementele contractelor individuale de muncă în timp real; – Acces direct pentru salariaţi la datele proprii, inclusiv posibilitatea de verificare în timp real a înregistrării corecte a elementelor contractului individual de muncă, cum ar fi durata timpului de muncă şi salariul, şi descărcarea unui extras pentru dovedirea vechimii în muncă; – Notificarea în aplicaţie sau prin e-mail a salariaţilor la orice înregistrare pe care o transmite angajatorul cu privire la raportul de muncă; – Eliminarea birocraţiei şi a deplasărilor la inspectoratele teritoriale de muncă pentru informaţii; – Securitate cibernetică sporită şi protecţie avansată a datelor.
Șase luni, pentru a face tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE
Angajatorii vor avea la dispoziţie 6 luni pentru a face tranziţia de la Revisal la REGES-ONLINE, procedura de acces în vederea completării, transmiterii şi interogării datelor în/din registru urmând să fie stabilită prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern, iar HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor să fie abrogată după expirarea perioadei de tranziţie. REGES-ONLINE este finanţat din fondurile Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în cadrul proiectului „Reforma evidenţei şi monitorizării relaţiilor de Muncă – Componenta 7. Transformarea digitală, investiţia 6. Digitalizarea în domeniul muncii şi protecţiei sociale”.
Câteva dintre beneficiile pe care noul REGES-ONLINE îl oferă angajatorului:
● accesul online securizat direct prin portalul web securizat, utilizând certificate digitale calificate sau identitatea digitală RoeID, fără să mai fie necesară instalarea aplicației pe computer și deplasarea la inspectorat pentru obținerea user-ului și parolei;
● pentru angajatorul înregistrat la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), validarea calității de reprezentant legal se face automat, fără să mai fie necesară transmiterea vreunui document la inspectorat, iar din baza de date a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se validează automat CUI/CIF-ul, denumirea și codul CAEN principal al angajatorului, fapt care asigură exactitatea datelor preluate în sistemul REGES-ONLINE;
● transmiterea automată a datelor în REGES-ONLINE de către angajatorul care utilizează aplicații de salarizare dedicate, prin folosirea unor API-uri (aplicații de conectare dedicate). Inspecția Muncii, în mod gratuit, pune la dispoziție atât specificațiile tehnice necesare adaptării de către angajator a aplicațiilor proprii cât și un mediu de test;
● simplificarea procesului de înregistrare și evidență a elementelor contractelor individuale de muncă, transmiterea acestora realizându-se direct din browser, simultan de către mai multe persoane delegate de angajator;
● eliminarea riscului de pierdere a bazelor de date;
● actualizarea codurilor COR în timp real;
● diminuarea riscului legat de neconformare și evitarea sancțiunilor prin avertizarea angajatorului în sistem atunci când înregistrează date eronate (de ex. salariu mai mic decât cel minim brut pe țară, o durată a timpului de muncă mai mare decât cea legală, etc).
În același timp, precizăm că angajatorul are posibilitatea generării unui extras cu neconformități putând astfel să verifice persoanele delegate, inclusiv prestatorii de servicii, sub aspectul modalității de realizare a operațiunilor de înregistrare în REGES-ONLINE.
Aplicația REVISAL este disponibilă timp de 6 luni accesând link-ul https://reges.inspectiamuncii.ro, secțiunea “Cauți vechiul Revisal? Click aici!”
Angajatorii care nu au fost înregistrați în REVISAL se vor înregistra exclusiv în REGES-ONLINE.
Mai multe informații utile angajatorului pot fi accesate în link-urile: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ghid-utilizare-aplicatie/
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-angajator/.
Pentru cei care doresc să utilizeze REGES-ONLINE, Inspecția Muncii vine în sprijinul acestora punându-le la dispoziție opțiunile de suport tehnic următoare:
adresa de suport ANGAJATORI: regesonlinesuport.angajator@inspectiamuncii.ro
adresa de suport SALARIAȚI: regesonlinesuport.salariat@inspectiamuncii.ro
telefon ghid interactiv: 0800 500 166 (program luni – vineri, 8ºº-20ºº, cu excepția zilelor de sărbătoare legală).
Aducem la cunoștința tuturor angajatorilor faptul că Inspecția Muncii va continua, împreună cu furnizorul soluției informatice, să susțină sesiuni on-line de instruire gratuită cu frecvență bilunară, prilej cu care vor fi prezentate toate detaliile tehnice pe care angajatorii vor trebui să le cunoască în scopul utilizării corecte a noului sistem informatic.
La aceste sesiuni on-line de instruire vor putea participa accesând link-ul pe care Inspecția Muncii îl comunică pe pagina proprie de internet inspectiamuncii.ro.
Informații cu privire la modalitățile de accesare a REGES-ONLINE de către salariat se regăsesc pe site-ul Inspecției Muncii în link-ul: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez/.
Informații utile pentru salariatul/fostul salariat care nu are acces la internet și dorește extras din Registru de la Info Kiosk-ul situat la parterul instituției noastre, se pot consulta accesând link-ul: http://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-kiosk/.
Atragem atenția că salariatul/fostul salariat nu va putea să intervină asupra propriilor date conținute în REGES-ONLINE.